Ezt olvasta már?

0

Mobil robotok a csomagolóiparban

A mobil együttműködő robotok könnyedén alkalmazkodnak a gyártást érintő változásokhoz, így sok vállalat számára a legjobb megoldást jelentik.


hirdetés

A mobil együttműködő robotok könnyedén alkalmazkodnak a gyártást érintő változásokhoz, így sok vállalat számára a legjobb megoldást jelentik. Félre lehet tolni az önvezető járműveket (AGV), a folyamatosan változó gyártási környezethez való kiváló alkalmazkodóképességüknek köszönhetően az autonóm mobil robotok (AMR) veszik át a csomagolósorok feltöltését és egyéb gyártási feladatokat.

Ezeket kell tudnod róluk, mielőtt beveszed őket a csapatodba.

 

Interjú Jesper Sonne Thimsennel, a Mobile Industrial Robots Közép- és Kelet-Európai régiójának értékesítési vezetőjével:

Miben különböznek az autonóm mobil robotok az önvezető járművektől?

Az autonóm mobil robotok (AMR) nagyban különböznek a hagyományos önvezető járművektől (AGV). Az AMR-ek és az AGV-k is A-ból B-be szállítanak tárgyakat, de a hasonlóságoknak itt vége is van. Az AMR-ek teljesen más módon navigálnak, mind az AGV-k. Egy AGV egyszerűbb, programozott utasítást képes csak követni, mivel a fedélzeti intelligenciája minimális. Egy rögzített úton halad, és ahhoz, hogy tájékozódjon, érzékelőkre és mágnesszalagokra vagy vezetékekre van szüksége, amiket gyakran csak bonyolult és költséges módosításokkal lehet a gyártóterületen kiépíteni. Amennyiben a gyártóterület elrendezése megváltozik - ami agilis vállalatoknál nem ritka-, egy AGV tájékozódási rendszerének módosítása általában nagy költséggel jár. Ezzel szemben az AMR térképek segítségével tájékozódik, amelyet a szoftvere vagy a helyszínen hoz létre, vagy előre betöltött alaprajzok alapján alkot meg. Az AMR a kamerái, beépített érzékelői és lézeres szkennerei által beszerzett adatokat, valamint kifinomult szoftverét használja arra, hogy feltérképezze környezetét, és megtalálja a leghatékonyabb utat a céljához. Az AMR-ek navigációjának köszönhetően telepítésük egyszerű és költséghatékony, még dinamikus, gyakran változó üzemi körülmények között is, hiszen mindössze egy térképre van szükségük.

Az autonóm mobil robotot így mindössze pár óra alatt képbe lehet hozni. Teljesen önállóan dolgozik, és ha akadályok kerülnének az útjába (például egy emberrel, raklappal vagy raklapvillával találja szembe magát), biztonságosan kikerüli őket, a lehető legjobb alternatív útvonalat használva.

 

Hogyan használják a vállalat mobil robotjait a csomagolóiparban?

A MiR mobil robotjaira együttműködő robotkarok szerelhetőek, aminek köszönhetően mozgó csomagolóállomásokként is használhatóak, többek közt raktárterületeken. A mobil robotokat azonban leggyakrabban csomagolásra szánt áruk szállítására használják; például elviszik a gyártósorról a raktárba vagy csomagolóállomásra az egységeket, aztán a csomagolt árut visszaszállítják a rakodóállomásra, vagy egy másik raktárba. A MiRHook megoldással a mobil robotok képesek kocsik, vagy akár raklapvillák vontatására is, így teljes raklapokat, vagy több rakományt is képesek szállítani egyszerre.

 

Miért jó az a gyártóknak, ha mobil robotikai megoldást választanak a belső szállítási feladataik lebonyolítására az ember általi tolás/húzás helyett?

A kocsik tolásával vagy raklapvillák húzásával töltött idő nem túl értékes feladat. A mobil robotok megszabadítják az emberi dolgozókat a belső szállítási tevékenységektől a gyártó-, raktári- vagy csomagoló környezetekben. Így az alkalmazottakat az A-ból B-be való áruszállításnál értékesebb feladatokra lehet állítani. A mobil robotok így segítenek optimalizálni a munkafolyamatokat. Mivel a robotok együttműködőek, az emberek partnereiként képesek dolgozni annak érdekében, hogy növeljék a teljesítmény szintjét. A mobil robotok segítségével a vállalatok például el tudják kerülni a gyártástól csomagolásig képződő torlódásokat. Amikor emberek végzik a belső szállítást, a termékek általában nagyobb tételben kerülnek szállításra, hogy egy műszak alatt a hatékonyság érdekében kevesebb kört kelljen mennie a dolgozónak. Azonban ez hatással van a gyártás és a csomagolás folytonosságára is. Mivel a robotok napi 24 órában képesek dolgozni, és szünetre sincs szükségük, a belső szállítási feladatokat igény szerint lehet ütemezni, ami növeli a termelékenységet és a műveletek hatékonyságát is.

 

Mi a helyzet a biztonsággal? Hogyan viselkednek a mobil robotok az emberek és tárgyak körül a gyárban?

Egy változó, dinamikus környezeten belül navigálni képes, biztonságos platform létrehozása hatalmas értéket képvisel az iparágon belül, valamint a MiR elsőszámú prioritása az, hogy az együttműködő mobil robotjaink teljesen biztonságosak legyenek. Amennyiben egy figyelmetlen ember egy MiR robot elé lépne, annak lézeres szkennelő rendszere képes elég gyorsan felismerni az akadályt, és vagy újratervezi az útvonalát, vagy megáll az ütközés elkerülésének érdekében.

 

Milyen sebességtartománnyal rendelkezik egy mobil robot? Függ attól, hogy mit szállít?

A MiR100 1,5 m/s, a MiR200 pedig 1 m/s sebességre képes. A MiR200 azért lassabb, mert a hajtóműve módosításra került, hogy nagyobb súlyt legyen képes szállítani. Tehát nem, nem függ a sebesség attól, hogy mit szállít, a mobil robotok mindig képesek ugyanazzal a sebességgel haladni. A végfelhasználó viszont meghatározhatja a sebességet: amennyiben a robot például forgalmas területeken dolgozik, a felhasználó beállíthatja a robot térképén azt, hogy hol ne haladjon gyorsan, ezt követően pedig növelheti az alapsebességét, amikor elhagyta a területet.

 

Miért gondolja a vállalat, hogy a mobil robotok piaca az elkövetkező egy-két évben be fog robbanni?

Nagy piaci igény van a belső szállítás okos automatizálásra. Sok vállalat rendelkezik nagymértében automatizált gyártással, és most készen állnak a következő lépésre. Ez nem más, mint az áruszállítás automatizálása a termelési torlódások elkerülése és az értékes emberi munkaerő hatékonyabb kihasználása érdekében. Szükségük van a mobil robotok rugalmas, együttműködő és önálló tulajdonságaira, mivel ez az egyetlen belső szállítási módszer, ami megfelel napjaink agilis üzleti követelményeinek. Az IFR azt becsüli, hogy a gyártóterületeket érintő AMR és AGV eladások számai 333%-al fognak növekedni 2020-ig. Arra számítunk, hogy legnagyobb mértékben az előbbi alkalmazása fog növekedni.

 

A mobil robotok alkalmazkodóképessége hogyan teremt több értéket, mint egy futószalag?

Egy futószalag még egy AGV-nél is jobban rögzített és rugalmatlanabb. A futószalagok természetesen még mindig hatékony részesei a gyártó- és csomagolósoroknak, azonban manapság a vállalatok gyakran változatos jellegű gyártást folytatnak, ami azt jelenti, hogy rugalmasnak kell lenniük a gyártás és csomagolás terén, valamint képesnek kell lenniük különböző dolgok mozgatására. Például lehet, hogy egy gyártósort az egyik héten össze kell kapcsolni egy csomagolósorral, aztán a következő héten egy másikkal. A futószalagok mozgatása azonban rendkívül időigényes. A mobil robotok segítségével a vállalatok elkerülhetik a költséges állásidőt, ami a gyártósor megváltoztatásával járna.

 

A Mobile Industrial Robots-ról:

A Mobile Industrial Robots (MiR) az ipar legfejlettebb együttműködő és biztonságos, autonóm, mobil robotjait fejleszti és forgalmazza, amelyek segítségével a gyártók egyszerűen és költséghatékonyan tudják menedzselni belső logisztikai folyamataikat, felszabadítva a munkavállalókat a magasabb értéket képviselő feladatok érdekében. Több száz közép és nagy multinacionális gyártóvállalat mellett kórházak és szülészetek is világszerte alkalmazzák a MiR innovatív robotjait. A MiR által rendkívül gyorsan kiépített globális terjesztési hálózat jelenleg több mint 40 országra terjed ki. Regionális irodákkal rendelkeznek New York-ban, San Diego-ban, Szingapúrban, Dortmundban, Barcelonában és Sanghajban. 2013-as alapítása óta a MiR gyorsan növekszik, 2015 és 2016 között 500%-al, 2016 és 2017 között pedig 300%-al növekedett az értékesítés. A tapasztalt dán robotipari szakértők által alapított és vezetett MiR központja a dániai Odensében található. További információért látogasson el a www.mobile-industrial- robots.com weboldalra.







0

hírek innen, onnan

Szatír zaklat Veresegyházán, most egy 17 éves lány az áldozat - videó

Újabb zaklatás történt Veresegyházán. A Bors információi szerint egy szatír ezúttal egy tizenhét éves lányt zaklatott. Meztelenül...

Gémesi is beintett az LMP-nek

Szakít az LMP-vel szövetségese, a Gémesi György által elnökölt Új Kezdet. A gödöllői polgármester ezt pénteken...

Őrjítően izgató a női fenék szex közben: ezt látnod kell

A felvételek, amiket mutatunk, teljesen magukkal ragadnak. Ennél csodásabb látvány nincs is.

Visszatért a halálból a férfi: döbbenetes, mit látott a túlvilágon

Szívrohamát követően hét percig volt halott Shiv Grewal, aki felépülve lefestette, amit akkor látott.

Dárdai Pál lett a 2rule reklámarca

A német labdarúgó-bajnokságban szereplő Hertha BSC vezetőedzőjét, Dárdai Pált nyerték meg a 2rule sportszermárka arcának derül ki a...

Bakondi: ezt így semmiképp sem fogadhattuk el

A miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója szerint az a dokumentum, amelyet az ENSZ-tagállamok állam- és kormányfőinek decemberi...

Rossz hír a dohányosoknak

A parlament elfogadta az adótörvények módosításáról és a bevándorlási különadóról szóló törvényjavaslatot.

Kiszámoltuk: Ennyibe kerül egy hét balatoni nyaralás

Bejártuk a legkedveltebb nyaralóhelyeket. Voltunk a Balaton parton és Horvátországban is. Mindenhol számoltunk. Nem árulunk el nagy titkot:...

Képgaléria - Német Nagydíj 2018 - Péntek

Max Verstappen volt a leggyorsabb a Forma-1-es Német Nagydíj pénteki edzésnapján. Mutatjuk az első szabadedzések legjobb fotóit! További...

Rekord amivel nem fog büszkélkedni a Google

Rekordnak számító 5 milliárd dolláros bírsággal sújtotta az európai versenyfelügyelet az Alphabet-et (Google) a versenyszabályok...

0

Sport

Az Újpest csendesen viselte a gúnyolódást és elhozza nekünk a Sevillát

Nem sokan hittek abban, hogy továbbjutnak a Neftci ellen, de megtették.

A Marseille rekordösszegért szerezte meg a horvát vb-ezüstérmest

Egy meccset játszott a vb-n, de így is remek szezont futott.

Köszöni, de nem tart igényt a vb-ezüstre a horvát csatár

Nikola Kalinic ezúttal is szembe megy a csapat akaratával.

Hamiltonnak megvan, Räikkönennek meglehet

A brit 2020-ig hosszabbított a Mercedesszel, míg a finn újabb egy évet kaphat a Ferrarinál.

Ennél feltűnőbben majdnem lehetetlen bundázni

Az Európa-liga-selejtező legjobb meccse nem a LuftëtariVentspils volt, nekünk biztosan, hiszen az Újpest nagyot játszott, de hogy Albániában történt a legemlékezetesebb jelenet, az egészen biztos.

Pontosan így néz ki egy bundagyanús gól

Egy albán csapat hozta össze csütörtökön az Európa-ligában a nehezen magyarázható találatot.

Íme a kínos igazság Messi és Sampaoli vitájában

Végre kiderül, hogy valóban Messi állította-e össze az argentin válogatottat.

Neymar tisztázta a jövőjét

Nem megy a Real Madridba, marad a PSG játékosa, legalábbis ezt nyilatkozta most.

Visítva örült CR spanyolok ellen lőtt góljának a Barcelona játékosa

Samuel Umtit hiába focizik Barcelonában, nagyon örült az akkor még madridi Ronaldo egyenlítő góljának.

A hazaküldött horvátnak nem kell az ezüstérem

A kapitány és a játékosok adtak volna érmét Kalinicnak, de ő visszautasította a lehetőséget.

Rossi stábjában nem jut hely Szélesi Zoltánnak, távozik az MLSZ-től

Szeretné a tapasztalatokat más helyzetekben, akár egy felnőttcsapat vezetőjeként kamatoztatni.

0

Bulvár

10 étel, amit enned kell, ha hasra hízol: ha a máj nem jól dolgozik, nem fogysz le

A hasi hízás komoly májkárosodást okozhat, de a megfelelő májvédő ételek segíthetnek.

Felnyitották a titokzatos fekete szarkofágot, amitől annyira rettegtek a tudósok

Napokon át lázban tartotta a világot egy több mint 5 méter mélyen talált, és még érintetlen, fekete szarkofág. Mérete miatt a szakértők megrémültek, azt gyanították, valamilyen fontosabb személy feküdhet benne, nem is merték felnyitni. Aztán csak belekukucskáltak.

Sarka és Rogán sietve távoztak a sajtótájékoztatóról

Rogán Cecília és Sarka Kata is ott voltak a tegnapi FitBalance sajtótájékoztatón, ám nem nagyon lehetett a közelükbe férkőzni a rendezvény után egyből, csendben távoztak.

Itt van hazánk egyik legolcsóbb új autója, és menőbb, mint valaha

A Lada Granta már kétmillió forinttól elérhető, végre formailag is vonzó lesz.

Felnyitották az építkezésen talált koporsót: képeken mutatjuk, mi volt benne

A fekete, egyiptomi gránitszarkofágra ötméteres mélységben bukkantak.

Egy magyar drónos befoglalta a Balaton fölötti légteret, senki más nem szállhatott fel

Egyszerű állampolgárként, több napra szóló légtérhasználati engedélyt kért és kapott egy magyar, hogy a Balaton fölött repkedhessen. Az abszurd rész pedig csak most jön: mivel hivatalosan egyedül ő szállhat fel, bárki, aki repülne, tőle kell, hogy engedélyt kérjen. A blokkolás miatt állítólag a műrepülő Besenyei Péter bemutatója is elmarad.

Szandi új külsővel hódít - 42 évesen dögösebb, mint valaha

Szandi az utóbbi időben több dögös fotót is feltöltött magáról.

Riasztották a Gripeneket a paksi atomerőműhöz

Két kisrepülőgép a tiltott légtérbe tévedt.

Kiadták a figyelmeztetést - itt csaphat le ma nagy vihar

Többnyire gomolyfelhős, napos időre kell számítani, de a délutáni órákban helyenként zivatar is kialakulhat írta az Országos Meteorológiai Szolgálat.

blogmorzsák

Így foglalj asztalt a világ legjobb éttermeibe

Egy megismételhetetlen vacsoráért elég komoly kötelező köröket kell lefutni, ha nem tartozunk a sztárséfek belső köreihez.

Kirúgta a Disney A galaxis őrzői rendezőjét

Határokat feszegető tweetek miatt.

Íme a Blog.hu friss programválogatása!

Minek is mennél máshova?

9 módszer, amivel fejlesztheted a memóriádat

Gyakran mész be egy helyiségbe, ahol azon kezdesz gondolkodni, hogy miért is jöttél ide? Nem vagy egyedül.

Tolkien így képzelte el Középföldét

Határozott elképzelése volt Bilbóról, a trollokról meg Smaugról, a képeit most bárki megnézheti.

Egy töltő mind felett

Ez a 6 portos töltő minden képzeletet felülmúl.

Nyári szünet kisgyerekkel

Itt van 2,5 hónap, és minden reggel jön a kér­dés, hogy "mit fogunk csinálni?"

„Eladtam a lelkem“

„Megpályáztam egy állást egy népszerű multinacionális cégnél.“

Az örök beteg festőzseni: Munkácsy élete STD fertőzöttként

A művész, akit egyik halálos kór mentett meg a másiktól, hogy az­tán sikeressé váljon, de har­ma­dik betegsége miatt mégse higgye ezt el.

A busz hőse, avagy vegzálás ülőhelyért

Hányszor látunk olyat a buszon, hogy valaki a zsúfoltság ellenére se veszi az ölébe a maga mellett levő táskáját?

Angliai élet az alapoktól

Milyen az élet egy narancslé-gyárban, mire figyeljünk az ügynökségeknél és miről (ne) beszéljünk az otthoniakkal?

A Szuhoj-57 program bukása

Miért rossz hír a jó?

0