Ezt olvasta már?


Mik egy sikeres webáruház ismérvei?

A címben szereplő kérdésre rávághatnánk válaszként, hogy a pénzügyileg eredményes webáruház a sikeres. Ahol van profit, ott mindenki boldog.

 

Miközben a nyereségesség feltételét nem vitatjuk, a sikeresség ennél összetettebb kérdés: hosszabb távon is fenntartható módon kell olyan eredményt elérni, ami megfelel várakozásainknak. Ehhez pedig a teljes ügymenetünket kell megvizsgálni a beszerzéstől a webshop logisztikán át az ügyfélszolgálat működéséig.

Elégedett ügyfél, elégedett eladó

A gazdasági vállalkozás sikerességének természetes alapja a pénzügyi nyereségesség. Egy-egy jó üzlet, eredményes akció úgy is hozhat jelentős bevételt, hogy a webáruház hosszabb távon nem képes megfelelni az elvárásoknak. Az elvárások pedig két oldalról is érkeznek, az eladó és a vevő oldaláról.

Az ügyfél akkor elégedett, ha elfogadható áron találja meg a számára szükséges terméket. A vásárlás folyamata átlátható és kiszámítható. A termék sérülésmentesen, a leírásnak megfelelően és a megadott időpontban érkezik meg. Probléma esetén az ügyintézés gördülékeny és az ügyfél számára elfogadható megoldással zárul.

Az eladói oldalról úgy szeretnénk sok elégedett ügyfelet, hogy a befektetett munka és tőke megtérüljön. Az ügyfél elégedettsége feltétele, de nem a valódi célja a gazdasági vállalkozásnak. Ahhoz, hogy az eladó is elégedett legyen a nap végén és ne csak az ügyfél, számos tényezőt kell megfelelően alakítani. Ezzel el is jutottunk a cím tényleges kérdéséhez, egy minden téren sikeres webáruház ismérveihez.

Megfelelően felmért piac, jól kialakított választék

Egy vállalkozás indítása a piac és a kereslet felmérésével indul. Meg kell tudnunk, hogy van-e valódi igény az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra? Valóban létezik-e a terméknek fizetőképes célközönsége? Ha igen, pontosan kell tudnunk azonosítani azokat a csoportokat, akik vásárlóinkká válhatnak.

Egy jó ötlet ritkán egyedi, ezért várhatóan lesznek versenytársaink. Fel kell mérni az ő ajánlataikat, erősségeiket és gyengeségeiket. Választ kell találnunk arra a kérdésre, hogy a vásárlók miért fognak hozzánk fordulni, mi az, amiben a mi ajánlatunk kedvezőbb.

A piac és a célközönség felmérése után kell kialakítanunk végleges ajánlatunkat, összeállítani termékkészletünket. Kiemelendő, hogy ez a vizsgálat nem egyszeri, hanem folyamatos feladata egy sikeres webáruháznak, hiszen így tud reagálni a piaci változásokra és a fogyasztói szokások alakulására.

Költségek felmérése, végiggondolt árképzés

A hazai piacon a megfelelő ár kialakítása döntő jelentőségű. Több árképzési modell is létezik, de egyik sem tudja nélkülözni azokat az adatokat, amiket a piac és a célközönség felmérése során szereztünk, illetve azt a számítást, amit magunkra nézve végeztünk el. Sok hazai kisvállalkozás problémája, hogy nem ismeri saját valós költségeit.

Egy termék értékesítése kapcsán rengeteg költség merül fel, nem pusztán a beszerzési ár vagy a szükségszerűen fizetendő adó. A honlap kialakítása és működtetése, a marketing, a keresőoptimalizálás, az irodai rezsiköltségek, a csomagolóanyagok ára, a raktározás és kiszállítás díjai mind-mind be kell hogy épüljenek az eladási árba. Ezek még csak az alapok, mert nem vettük figyelembe a selejtet vagy a visszáruhoz kapcsolódó költségeket, nem is beszélve a munkaerőről.

Célzott és tudatos marketing

Egy webáruház esetében végtelen mennyiségű forrás költhető el marketingre. Nincs az a termék, amit ne lehetne az interneten eladni, csak nem feltétlenül éri meg eladni. Egy webáruház döntően online marketinggel fog foglalkozni. Az e-kereskedelem előnye, hogy könnyen, földrajzi kötöttségek nélkül érhető el sok ember, hátránya, hogy sokan próbálnak itt elérni vásárlókat. A sikeres marketing a tudatosságon alapul.

Nagyon könnyű hirdetést feladni az online térben, de hatékonysága megfelelő céltudatosság nélkül elenyésző lesz. A megfelelő üzenetet kell eljuttatni egy kiválasztott célközönség számára. Nem mindenkit kell megszólítanunk, hanem csak azokat, akiknél valóban reális esély van arra, hogy vásárlóinkká váljanak.

Ismét visszakanyarodtunk célközönségünk, fogyasztóink igényeinek és lehetőségeinek ismeretéhez. Ha valakit ismerünk, könnyebb megszólítani és ajánlatot tenni egy problémájának megoldására vagy egy vágyának kielégítésére. A marketingnek rájuk kell fókuszálnia, őket kell megtalálnia.

Keresőoptimalizálás

Az online marketing egyik eszközét külön is ki kell emelni, ez pedig a keresőoptimalizálás. Az interneten a böngészők jellemzően egy keresőmotorba írt kulcsszavak alapján kapott találati oldal javaslatai alapján indulnak útnak. A keresőoptimalizálás arra törekszik, hogy a számunkra releváns kulcsszavak esetén oldalunk biztosan előkelő helyen jelenjen meg a böngésző számára.

Precíz tájékoztatás, elérhető ügyfélszolgálat

A minél precízebb, részletesebb, hasznosabb tájékoztatás a termékekről és a vásárlás menetéről mind az ügyfél, mind az eladó érdekét szolgálják. A részletes termékleírás ad választ a vásárlónak a termékkel kapcsolatban felmerült kérdéseire, miközben ugyanezen leírás szolgálhatja a keresőoptimalizálás céljait is. A világos, egyértelmű kommunikáció a vásárlás és panaszkezelés menetéről bizalmat épít a vásárlóban, miközben csökkenti az ügyfélszolgálatra befutó és megválaszolandó kérdések számát.

Kevés olyan terület van, ahol az eladó és a vásárló érdekei ennyire összeérnek, mint a tájékoztatás kérdése. A honlap készítése során így az ár mellett ez lesz a másik kiemelkedően fontos terület, amire kellő figyelmet kell szánnunk. Minden itt befektetett munka más területen könnyíthet rajtunk.

A megfelelő kommunikáció jelentősen csökkenti az ügyfélszolgálatra érkező kérdések számát, ugyanakkor az ügyfélszolgálat elérhetősége nagyban befolyásolja a vállalkozásról kialakított képet és a felé mutatott bizalmat. A vásárló számára biztonságérzetet ad, hogy problémája esetén van kihez fordulnia. Az ügyfélszolgálatnak ezért elérhetőnek és kompetensnek kell lennie.

Megfelelő technikai háttér, jól működő honlap

Ha nem működik megfelelően a webáruház, lassú, nem reszponzív, felugró ablakok keserítik a vásárlók életét, nem működő linkek vannak rajta, nem töltődnek be a képek, nem szűrhetőek jól a termékek és nem átlátható a felülete akkor egyszerűen bezárják az internetes ablakot a látogatók. Ugyanígy várható a kosár elhagyása is abban az esetben, ha nincsen számukra kedvező fizetési vagy szállítási mód vagy ezek ára nem logikus vagy túl magas.

A webáruház felületét profi módon kell kialakítani és működtetni is.

Automatizált ügymenet

A sikeresség felé vezető úton a profizmus egyik lépcsőfoka az automatizált ügymenetek elterjedése napi munkavégzésünkben. Automatizáltnak azokat a folyamatokat tekintjük, amik kiszámítható módon, külső döntés meghozatala nélkül zajlanak. Az automatizált folyamatok nem csak gyorsítják a munkavégzést, de pontosabbá és ellenőrizhetővé is teszik azt.

A rendelés befutásakor megadott módon indul el a teljesítés és frissül a készletnyilvántartás. Fizetés érkezésekor automatikusan készül el és kerül kiküldésre a számla. A teljesítés lépcsőfokairól mindig ugyanakkor és ugyanúgy kap értesítést a vásárló. Számtalan példát írhatnánk még. A folyamatok belső automatizálása lehet az előfeltétele egyes tevékenységek kiszervezéséhez.

Kiszervezett tevékenységei minden webáruháznak vannak, a kérdés csak az, hogy milyen területeken. A kiszállítást kevesen végzik maguk és a webshop motort is jellemzően egy szolgáltatótól béreljük. A kiszervezés más területeken is megjelenhet, ami általában a hatékonyság növekedésével jár együtt. A kiszervezés nem csak azt jelenti, hogy valamivel ezentúl nem házon belül foglalkozunk, hanem azt is, hogy az adott területtel arra szakosodott, hozzáértő profik foglalkoznak a továbbiakban.

Profi teljesítés

A webáruházak tevékenysége nem csak az online térben zajlik és ez bizony sokszor okoz problémát. A megrendelt terméket fizikailag is el kell juttatnunk a vásárlóhoz, előtte pedig azt be kellett szereznünk és valahol tárolnunk. Hiába megy minden zökkenőmentesen az interneten, ha ezután nem tudjuk az elvárásokat ténylegesen kielégíteni: lassan, késve, pontatlanul, hiányosan vagy sérülten érkező csomagok nagy eséllyel kerülnek vissza hozzánk. Ez nem csak a bevétel elmaradását, hanem többlet munkát és költséget is okoz.

Elmondható, hogy az e-kereskedők ritkán tudják megfelelő minőségben és költséghatékonyan ellátni a webáruházak logisztikai feladatait. A logisztika saját kézben tartása idő után a sikeresség gátjává válik. Éppen ezért a kiszervezett webshop logisztikát (fulfillment) is tekinthetjük a sikeresség egyik ismérvének.







0


Ön szerint esélyes a Tisza Párt a Fidesz leváltására?




0
0

hírek innen, onnan

Pusztító fegyverekkel érkezett meg az USA – Venezuela már 5000 rakétát emleget

Az Egyesült Államok és Venezuela között minden eddiginél feszültebbé vált a helyzet.

Különleges módszerrel nyírta ki gazdája a Suzuki Swiftet

A legtöbb ember eladja használt autóját, vagy ha már annyira rossz állapotban van, elviszi a vastelepre. Nem úgy, mint ez az amerikai férfi.

Luis Enrique a Nice elleni vereségekkel motiválja játékosait

A Paris Saint-Germain vezetőedzője a Nice elleni hazai mérkőzés előtt az ellenféllel szembeni gyenge hazai eredményekkel motiválta...

Már jóval több mint száz játékvezetőt eltiltottak a török fogadási botrány kapcsán

A Török Labdarúgó Szövetség (TFF) 149 játékvezetőt és asszisztenst függesztett fel a hétfőn kirobbant fogadási botrány kapcsán.

Azonnal kirúgta verekedő játékosát az NB I-es csapat

A meccs után nem sokkal érkezett a közlemény.

Sikeresen elindult a kínai Sencsou-21 űrmisszió

Kína 2003-ban indította el első emberes űrmisszióját, azóta már eurómilliárdokat fektetett be űrprogramjába, és tervei között...

A haldoklás tudománya - mi történik a szervezetben életünk utolsó pillanataiban?

A halál végső pillanatának megélése mindenki számára egyedi, de a biológiai folyamatok ismerete segíthet abban, hogy a búcsú emberibb,...

0

Sport

Jó hír a magyar futballszurkolóknak: még egy szurkolói repülő indul az idegenbeli vb-selejtező helyszínére

A nagy érdeklődésre való tekintettel újabb járatot indít a Wizz Air.

A 61 éves tulajdonos csereként beállt csapata kupameccsén

Mindig is szeretett a játékosok közelében lenni, most pedig pályára is lépett a kolozsvári klub tulajdonosa.

Cristiano Ronaldo 15 éves fia méregdrága luxusautóval ajándékozta meg magát

Nem akármilyen luxusautót vásárolt a portugál U16-os labdarúgó-válogatottban debütáló Cristiano Júnior.

Meglepő vereséget szenvedett a Puskás Akadémia

Péntek este egy mérkőzést rendeztek az NB III-ban. Az Északnyugati-csoportban a Bicske hazai pályán 1–0-ra legyőzte a Puskás Akadémia II-t.

„Mit pofázol?” – Dzsudzsáknak azt is le kellett nyelnie, amit pedig végképp nem akart

Kiderült, miért ért véget indulatosan a csütörtöki DVSC–Honvéd Magyar Kupa-mérkőzés.

Xabi Alonso elárulta, hogy mire számíthat Vinícius Júnior

A spanyol élvonalbeli Real Madrid vezetőedzője, Xabi Alonso a pénteki sajtótájékoztatón tisztázta a Vinícius Júnior körül kialakult helyzetet.

Ököllel ütötte arcon az egyik szurkolót a ZTE amerikai légiósa

Jericole Hellems megütött egy szurkolót a Kaposvár elleni meccs után.

Feczkó Tamás a Honvéd továbbjutása után: Aż első félidőben a Loki lemosott minket

A labdarúgó NB II-ben szereplő Honvéd csütörtök este kivívta a továbbjutást a Debrecen ellen, s a legjobb 16 közé jutott a Magyar Kupában.

Liverpool–Real Madrid: kiderült Xabi Alonso titkos terve Szoboszlaiék ellen

José Mourinho óta ő az első Real-edző, aki ezt meghúzza a BL-ben a Liverpool elleni rangadó előtt.

Eldőlt a Barcelona elleni el Clásicón balhézó sztár sorsa a Real Madridnál

A lecserélésekor saját edzőjével, a lefújás után az ellenfél klasszisával veszett össze.

Az MLSZ megbüntette az Újpestet a Fradi elleni meccs miatt

Szektorbüntetést kapott az Újpest.

Arne Slot a Liverpool sajtótájékoztatóján megkapta az utolsó kérdést, amit hallani akart

A sérültek állapota és Szoboszlai Dominik neve is elhangzott a holland edző Aston Villa elleni bajnokit megelőző beszédében.

0
0

Bulvár

Elképesztő kik bukkantak elő a Fidesz árnyékából, a Békemeneten buktak le

Újabb celebpárral bővült a Fidesz tábor, elképesztő kik vállalták fel politikai álláspontjukat.

Hatalmas bajban az RTL, azonnali műsorváltozást jelenthetnek be a rendőrség miatt

A celeb nem gondolta át tettét, hogy később akár kizárással is járhat.

Online megbeszélés közben bekapcsolva felejtette a kamerát a lány, a lehető legintimebb pillanatban "lesték meg" a kollégái

Bár senki sem kívánkozik vissza a koronavírus-járvány időszakába, most kicsit engedjünk a múlt csábításának, és idézzünk fel egy mérhetetlenül szórakoztató történetet a pandémia hajnaláról!

Katalin húga kitálalt: Pippa szerint a hercegné a padlóra került, nem bírja tovább a nyomást

Pippa Middleton most először beszélt nyíltan arról, mi zajlik valójában Katalin hercegné körül. A fiatalabb testvér szerint Katalin a királyi elvárások és a magánéleti terhek súlya alatt roskadozik, és már nem

Kapu Tibor űrhajós a Csillag Születik gyönyörű énekesnőjével állt össze

Kapu Tibor űrhajós ismét egy új oldalát mutatta meg.

Csodaszép az új magyar kutyafajta, amit alig 1 éve jegyeztek csak be

Vele együtt most már 10 magyar kutyafajtát tartanak számon hivatalosan is!

Még az OTP Bank is ledöbbent ezen a modern csaláson: tényleg tökéletesen van felépítve

Nem pihennek az internetes bűnözők, és ezt az OTP Bank is jól tudja. Most tényleg modern csalást vetettek be.

blogmorzsák

Egy igazi kincs: a méz

Érdemes beépíteni a mindennapokba, hiszen a méz előnyei messze túlmutatnak az ízén.

Honnan ered a felfázás kifejezés?

A baktériumok szerepét csak később ismerték fel.

0